Home > දෙමාපිය දැනගැනිම පිණිස > ගුණදායි ආහාර > පාසල් යන ඔබේ දරුවාගේ යකඩ අවශ්‍යතාවය ගැන ඔබ දැනුවත්ද?

පාසල් යන ඔබේ දරුවාගේ යකඩ අවශ්‍යතාවය ගැන ඔබ දැනුවත්ද?

mummypages.lk-Tiki-banner

පාසල් යන වයසේ පසුවන ඔබේ පුතාගේ දුවගේ වර්ධනය වේගවත්, ඔවුන් හරිම ක්‍රියාශිලීයි- ඔවුන්ට හොඳට පාඩම් කරන්නත්, ක්‍රීඩා කරන්නත්, බාහිර වැඩවල යෙදෙන්නටත් තියෙනවා- නමුත් මේ දරුවන් අතර නීරක්තිය (ලේ හිඟකම) සුලබයි පිටතට පෙනෙන තරම් ලේ හිඟ නොවුණත්, ඇඟේ තැන්පත් යකඩ ප්‍රමාණය අඩු දරුවෝ ගොඩක් ඉන්නවා.

අවශ්‍ය තරම් යකඩ ශරීරයට ලැබුණොත්,

■ හොඳට උස යනවා

■ බර වැඩිවෙනවා

■ මස්පිඩු වැඩෙනවා

■ බුද්ධිය වර්ධනය වෙනවා

■ කොණ්ඬේ දික් වෙනවා

■ කෑම රුචිය වැඩි වෙනවා

■ ක්‍රියාශීලි බව වැඩිවෙනවා

■ රෝග බෝවිම අඩු වෙනවා

නිරක්තිය (ලේ හිඟකම) ඇති වෙන්නේ ඇයි?

එයට ප්‍රධාන හේතුව යකඩ ඌණතාවයයි අපේ දරුවන් මස් මාළු කනවා අඩුයි- සමහර දරුවෝ නිර්මාංශයි- ප්‍රධාන ආහාර වේල් මඟහැර කෙටි ආහාර ගන්නවා- වැරදි ආහාර රටාවන් සුලභයි- පණු රෝගද ලංකාවේ දරුවන් අතර බහුලයි- කොකු පණුවන් කුඩා බඩවැල් තුළ ජීවත්ව සිටිමින් ලේ උරා බොනවා- දරුවන්ට නිරක්තිය හා යකඩ ඌණතාව ඇති කරන්න මේවා ඔක්කොම හේතු වෙනවා-

අපි මොනවද කරන්න ඕන?

■ ප්‍රධාන ආහාර වේල් සඳහා සමබල ආහාර ගැනීම හරිම වැදගත්-

■ යකඩ බහුල ආහාර දිනපතා ගන්න ඕන

■ කව්පි, කඩල, මුං ඇට, සෝයා, පරිප්පු, සහල්, ගොටුකොළ, තම්පලා සහ අනෙකුත් කොළ පැහැති පලා වර්ග වල යකඩ තිබෙනවා- ඒත් ඒවායේ තිබෙන කෙඳිති නිසා මේ යකඩ බොහෝමයක් ශරීරයට උරා ගන්නේ නැතිව, මලපහ සමග පිටවි යනවා-

■ මස්, මාළු, කරවල, සැමන් හා පීකුදු යකඩ බහුල සත්ත්වමය ආහාරයි. මේවායේ ඇති යකඩ පහසුවෙන් ශරීරයට උරා ගන්නවා. මේ නිසා තමයි මස් මාළු වැඩිපුර කන්න ඕන.

■ ඒ වගේම ඇඟේ ලේ වැඩෙන්න යකඩ, ෆෝලික් අම්ල, විටමින් ක්‍ පෙති ගැනීමත් උදව් වෙනවා.

#childrendhealthyfood #ironfood #foodarticlesinhala #sinhalaarticle #foodcare #healthyfoods

note

 

You may also like
කාන්තාවන්ට පමණයි
දත් ඒම, හැපීම, මැලවීම, සහ අසතූටින්, සිටින බබෙක්
උණ ඇති වූ විට පැරසිටමෝල් ලබා දීමේදී මව්වරුන් සැලකිලිමත් විය යුතුයි නේද?
ලංකාවේ ළදරැවන්ට ධනාත්මක විනයක් ඇති කරමු
error: Content Protected © mummypages.lk