Home > ගර්භනී > ගැබිණි මවකගේ ආතතිය වැඩි කරන හේතු

ගැබිණි මවකගේ ආතතිය වැඩි කරන හේතු

ගැබිණි අවධියේ මුලු අවස්ථාවේ සිදුවන හෝමෝන වෙනස්කම් ෂාරීරික අපහසුතා මූලික කර ගත් ගැටළුකාරී තත්වද විෂේෂයෙන් පළමු දරු ප්‍රසූතියට සූදානම් වන මවකට පීඩාකාරී විය හැකියි ගැටලුවකට මුහුණ දෙන ආකාරය පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයාට වෙනස් වේ මෙය පුද්ගලයාගේ පෞරුෂත්වය මත රදා පවතී විෂේෂයෙනි ඉතා සංවේද් අයෙකුට මෙවැනි ෂාරීරික අපහසුතාද දැඩි පීඩනයක් ගෙන දිය හැකියි

රැකියාවක නියුතු කාන්තාවන්ට ද ගැබිණි කාලය තුළ විෂේෂ අභියෝග න්‍ලට මුහුණ දීමට සිදු විය හැකියි අධික වගකිම් අමාරු සේවා මුර වැඩි දුර ගමන් කිරීමට සිදු වීම වැඩි වේලාවක් සිට ගෙන සිදු වීම ආදී කරුනු රැකියාවක නියුතු ගැබිණි කාන්තාවකගේ මානසික ආතතිය වැඩි වීමට හේතු විය හැකියි

මීට අමතරව ආරථික ගැටළු පවුලේ අනෙකුත් සාමාජිකයින් සමග ඇති ගැටළු පවුල් ආරාවුල් බාහිර පාර්ෂව ගැබිණි කාලය හා දරුවා ගැන දක්වන අදහස් ආදියද කාන්තාවන්ගේ ආතතිය වැඩි කිරීම ට හේතු විය හැකියි
ගර්භණී කාලය තුළ ඇති විය හැකි සංකූලතා ද මව් වරුන්ගේ ආතතිය වැඩි කිරීමට විෂේෂයෙන් හේතු විය හැකියි

මානසික ආතතිය හදුනා ගන්නේ කෙසේද

චිත්තාවේගික වෙනස්වීම්

නිතර කණස්සල්ලෙන් පසුවීම
නුරුස්සනස්ලු බව
සුලු දේටත් කේන්ති යාම
පෙර ආසා කළ දේවලින් ෂතුටක් ලැබිය නොහැකිවීම
ඇඩෙන සුලු බව
අමතක වීම

කායික ලක්ෂණ

නිතර ඇති වන හිසරදය
ඇගේ ඇතිවන වේදනා කැක්කුම්
නි්න්ද නොයාම
කෑම අරුචිය හෝ අහිතකර ආහාර පුරුදු
හර්ද ස්පන්දන වේගය වැඩි වීම
අලස බව
ෂාරීරික ෂක්තිය හීන වීම

හැසිරීමේ වෙනස්කම්

හුදකලාව සිටීමට ප්‍රිය කිරීම
අන් අය හා නිතර ගැටලු ඇති කර ගැනීම
තමා අතින් ඉටු විය යුතු දෑ මග හැරීම
අන්තර් ජාලය හෝ වෙනත් අහිතකර පුරුදු වලට ඇබ්බැහි වීම
තමාගේ හා දරුවාගේ සෞඛ්‍ය අවස්‍යතා නොසලකා හැරීම

අධික මානසික ආතතිය කාංසාව හා විෂාදය වැනි මානසික සංකූලතා වලටද අධි රුධිර පීඩනය දියවැඩියාව හර්ද රෝග න්‍ැනි කායික සංකූලතා වලටද හේතු විය හැක

ආතතිය පාලනය කර ගැනීම

ජීවිතයේ ඇතිවන විවිධාකාර ගැටඵ වලට මුහුණ දීමේ හැකියාව පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයාට වෙනස් වේ ඕනෑම කාන්තාවක තම ගැබිණි සමය තුළ මනස සන්සුන්ව තබා ගැනීමට විසේෂ අවධානයක් යොම් කළ යුතුය තම ජීවිතයේ ඇති වන ගැටළු සංකීර්ණ වීමට පෙර විසදා ගැනීමට උත්සහ ගන්න මේ කාලය තුළ වැඩ වැඩි යයි හැගේ නම් අන් අයගේ උදව් ලබා ගන්න කල් දැමිය හැකි කාරයයන් කල් දමන්න තම මනස සන්සුන් වන විනෝදාංෂ වල සරළ ව්‍යායාමවල නිරත වීම ද තම මනස සන්සුන්ව තබා ගැනීමට උදව් වේ තමා ද්රඝ කාලීනව යම් ගැටළුවක් හේතුවෙන් පීඩා වීදී නම් එය තමාට විෂ්වාෂදායී අයෙකු හා කතා කිරීම සුදුසුයි එය මනස සැහැල්ලු කර ගැනීමට උදව්වක් විය හැකියි නමුත් තමාට දිගින් දිගටම පීඩාකාරී ගැටළ්වක් තමාට විසදා ගැනීමට නොහැකි බව හැගේ නම් ඒ සදහා වෟත්තික සහය ලබා ගැනීමට මනෝ වෛද්‍ය වරයෙකු හෝ මනෝ උපදේෂකවරයෙක් හමු වීම වැදගත් වේ

ගැබිණි සමයේ ආතතිය නිසි පරිදි කළමණාකරනය නොකිරීම ප්‍රසූතියෙන් පසු මවට විෂාදය වැනි මනෝ සංකූලතා ඇති වීමටද දරුවාට පසු කලෙක හැසිරීමේ හා අධ්‍යාපනික ගැටඵ් ඇති වීමටද හේතු විය හැකියි

එබැවින් ගැබිණි සමය තුළ තම මානසික ආතතිය නිසි පරිදි පාලනය කරගෙන සිත සැහැල්ලුවෙන් සිටීම ඔබේ මෙන්ම ඔබේ දරුවාගේද අනාගත ෂුභ සිද්ධිය වෙනුවෙන් ඔබට අද ගත හැකි මහගු පියවරකි

මනෝ වෛද්‍ය විෂේසඥ
මාලිකා වීරසිංහ
MBBS (Colmbo) MD(Psych)

#pregnancymother #women #healtharticle #sinhalaarticle #stess #howtoclearstress #doctorsinhalaarticle #srilankasinhalaarticle

You may also like
ලිහිලන අභ්‍යාස (Simple Relaxation) මගින් ආතතිය පාලනය කරමු
ගර්භණී සමය සහ පවුලේ සහයෝගය
ඔබේ දරුවා නිරෝගීව බිහිවීමට නම්
පොඩිත්තාට විනෝදජනක ඉගැනීමකට පුංචි උපදෙස් කීපයක්